fbpx
MENU

4 + 4 důvody, proč se vyplatí mít v podnikání kvalitní web

26. 4. 2024
kvalitní web

Jednoduchý web si můžete díky mnoha šablonám dnes vytvořit na pár kliknutí i bez znalostí programování či základů grafiky. Na první pohled jednoduché řešení však není pro většinu firem ani živnostníků vhodné.

Web jako vizitka

Webová stránka je často prvním kontaktem, který s vámi zákazník má. Neodraďte ho hned v počátku. Berte web jako výkladní skříň, která má za úkol nalákat zájemce o vaše služby. A to bez vyladěné www stránky půjde jen stěží.

Proč v podnikání záleží na kvalitě webu

I když se může zdát, že na internetu je nejdůležitější zaujmout atraktivním provedením, tak úplně to neplatí. Vzhled je stejně důležitý jako obsah a technické provedení. Laicky naprogramované stránky, gramatické chyby nebo nevhodně upravená šablona může odehnat i vážné zájemce o vaše služby či zboží.

Amatérské pokusy často vedou k vytvoření neefektivních a ledabyle vytvořených paskvilů, které mohou poškodit pověst firmy.

Co odradí zákazníky a klienty

Zákazníka odradí dlouho načítající se stránka, špatná navigace, nesrozumitelné informace i mnoho dalších maličkostí, o kterých nemusíte mít jako laik ani páru. Uživatelská přívětivost a srozumitelnost je naprosto klíčová.

Jak by měl působit web na zákazníky

  1. Důvěryhodně

Slušností je představit se. Bez uvedení kontaktních informací a fakturačních údajů důvěru nevzbudíte.

  • Přívětivě

Zákazník potřebuje rychle najít to, co hledá. K tomu mu pomáhá logicky strukturované menu, jednoduchá navigace a intuitivní odkazy. Bez nich by byl ztracen.

  • Moderně

Web má mít moderní, sladěné barevné schéma a čistý layout. Užitečné je mít i vhodně zvolený font, který dokáže ovlivnit emoce zákazník. Stránky, na kterých se to hemží křiklavými barvami a každé písmenko je jiné, vzbuzují chuť vzít nohy na ramena a poptat služby u důvěryhodnější firmy.

  • Srozumitelně

Pokud u vás většina zákazníků nedokončí nákup jen proto, že si díky inovativnímu vzhledu nedokázali objednat, je to špatně. Lidé nechtějí ztrácet čas tím, že budou studovat, jaká ikona nahradila známou podobu košíku. Změnit ustálenou podobu za roztomilou kočičku není známka originality grafika, ale jeho nevědomosti.

Jaké by měly webovky být?

  1. Responsivní

V dnešní době je nutné, aby se obsah stránky dobře zobrazoval nejen na počítači, ale také na malých displejích mobilních telefonů. Vy se musíte přizpůsobovat zákazníkům, ne oni vám.

  • Rychlé

Lidé nechtějí ztrácet čas a čekat nepřiměřeně dlouhou dobu na informace. Chtějí je mít hned. Kvalitní stránky se neobejdou bez rychlé odezvy a krátké doby načítání. Zrychlení webu se pozitivně promítne do většího počtu zobrazených stránek, počtu návštěv nebo objednávek i spokojenosti zákazníků.

  • Optimalizované

Web, který se neobjevuje na klíčová slova spojená s vaším podnikáním, jako by nebyl. Optimalizace vám pomůže umísťovat se na předních pozicích ve vyhledávačích.

  • Užitečné

Proč lidé přišli na váš web? Kvůli informacím. Naplňte ho relevantním obsahem pro vaše cílové skupiny a dbejte na aktuálnost. Aktualita z roku 2010 na úvodní stránce e-shopu zaručeně vaše zákazníky odradí od nákupu.

Tvorba webových stránek, které jsou součástí podnikání vyžaduje odborné znalosti a dovednosti. Amatérské pokusy často vedou k vytvoření neefektivních a ledabyle vytvořených paskvilů, které mohou poškodit pověst firmy. Proto je vhodné svěřit tvorbu firemní stránky profesionálům.

Zdroj ilustračního obrázku: Image by u_n898l6o2op from Pixabay


Podobné články

Jak vytvořit obsah, který budou lidé číst? 100 otázek, které vám pomohou
9 tipů, na co si dát pozor při výběru freelancera pro tvorbu vašeho webu
Jak na on-line marketing? Seznam nejlepších českých zdrojů

Komentáře k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přihlášením k odběru souhlasíte se zpracováním osobních údajů.