fbpx
MENU

Jak na on-line marketing? Seznam nejlepších českých zdrojů

v on-line marketingu musíte neustále vyhodnocovat data

Máte e-shop, nabízíte svoje služby on-line? Pak se potřebujete orientovat v on-line marketingu, kde se navzájem prolínají různé disciplíny. Bez základního přehledu budete ve vodách digitálního marketingu plavat. Prozradím vám, jak se rychle v oboru orientovat, o čem byste měli vědět i kterého z odborníků se vyplatí sledovat.

Když do sebe zapadnou všechny dílky skládačky, on-line marketing funguje

Skvěle nastavená PPC reklama nebude fungovat, když bude odkazovat na nerelevantní informace. Mistrovsky napsané texty od copywritera přijdou vniveč, když bude služba funkční jen na papíře. Příliš kreativní grafika zazdí uživatelskou přívětivost webu. K čemu bude zajímavý obsah, když se k němu nikdo nedostane?

Základem je mít přehled

Tím nechci říct, že máte začít studovat do hloubky PPC reklamu, SEO, UX design a přihlásit se na kurz copywritingu. Důležitá je orientace v oboru. Bez toho se člověk, který chce v on-line marketingu uspět, neobejde. Vědět, jaké jsou možnosti, co je a co není možné, co s čím souvisí.

Kde načerpat širší povědomí o on-line marketingu?

  1. Vsaďte na samostudium.
  2. Zaplaťte si za to, že dostanete ověřené a ucelené informace.

První možnost je zdlouhavá a ne vždy úspěšná. Nováčkovi nějaký čas potrvá, než se prokouše obrovským množstvím informací. Nejspíš ho zahltí. Co je důležité, co je naopak blábol?

Druhá možnost je rychlejší. Vše důležité vám na kurzech naservírují pěkně pod nos. Získáte základ, ze kterého snadno dokážete nasměrovat svou budoucí kariéru. Dostanete tipy na odborníky z oboru, doporučení na osvědčené metody z praxe. Čemu dáte přednost?

Kurzy on-line marketingu

Pro začátek doporučuji bezplatný on-line kurz od Google Digitální garáž. Nic vás to nebude stát. Zadarmo získáte přístup k základům on-line marketingu.

Digisemestr

Digisemestr je komplexní kurz digitálního marketingu naživo. Během 13 přednáškových sobot získají studenti maximální množství informací od nejlepších českých marketérů. Navíc získají bezplatný přístup ke špičkovému marketingovému softwaru. Letošní novinkou je možnost vybrat si jednu ze sedmi specializací a souběžně se do ní formou online kurzu – videí, domácích úloh a testů ponořit. Za mě je Digisemestr nejlepší formou studia on-line marketingu.

Pořadatel Jindra Fáborský, který stojí nejen za Digisemestrem, ale také za prestižním Marketing Festivalem, se postaral o špičkovou kvalitu výuky. Mimochodem, pokud chcete jít do hloubky a inspirovat se těmi nejlepšími světovými markeťáky, nesmíte na festivalu chybět. Pospěšte si, lístky na Marketing Festival na rok 2020 jsou již v předprodeji a mizí rychlostí světla.

Digisemestr on-line

Na provozovatele e-shopů cílí nový placený on-line e‑commerce kurz s názvem Digisemestr on-line od pořadatelů Marketing Festivalu. Na obsahu prestižního kurzu se podílelo 30 odborníků, obsahuje 27 nabušených lekcí a více než 25 hodin videopřednášek.

Vzdělávej se

Portál Vzdělávej se má na svědomí také Jindra Fáborský.  Jedná se o vzdělávací server pro provozovatele e-shopů, kteří zde mají zdarma přístup k pečlivě vybraným přednáškám, rozhovorům a webinářům.  Užitečné informace na serveru najdou i ti z vás, kteří e-shop neprovozují, ale poskytují své služby on-line.

Prima kurzy

Slyšela jsem chválu i na Prima kurzy, ale pokud chcete osobní doporučení, zklamu vás. Na kurzech jsem osobně nebyla. Pravdou je, že reference mají velmi dobré.

Vsadíte na samostudium?

Nástroje webové analytiky

Neobejdete se bez znalostí základní webové analytiky a analýzy klíčových slov. Ověřená data poslouží lépe než rozhodování podle věštecké koule.

Google Analytics

Pro měření a vyhodnocování údajů z webu slouží bezplatný nástroj Google Analytics. Základy nastavení a práci s daty velmi dobře popisuje videokurz od Setek College.

Analýza klíčových slov

Analýzu klíčových slov zvládnete podle návodu nejspíš i sami. Netroufáte si? Objednejte si její zpracování u odborníka. Na svém webu ji nabízí třeba Pavel Unger, který se specializuje na SEO. Práci s klíčovými slovy vám velmi usnadní specializované on-line nástroje. Doporučuji Collabim nebo Marketing Miner. Oba jsou užitečnými pomocníky při SEO. Pomocí aplikací rychle a snadno zjistíte pozice ve vyhledávání klíčových slov, jakými slovy cílí na své zákazníky konkurence, analyzujete web, kontrolujete zpětné odkazy.

Inbound marketing – užitečný a zajímavý obsah, který vám přivede klienty

V on-line podnikání se neobejdete bez kvalitního obsahu

Obsah je král. Pravdivost této věty se ukazuje dennodenně. Bez kvalitního obsahu na internetu neuspějete. Obsahový marketing nabývá rok od roku na významu a nejinak tomu bude i letos. Jaký formát sdělení bude nejvhodnější? Podcast, video, e-book či příspěvek na firemním blogu? Rozhodněte se podle preferencí své cílové skupiny a obsahu sdělení. Zajímavé články o obsahovém marketingu najdete na webu Včeliště.

Video formát vyhrává

Obliba videí strmě roste rok od roku. Díky tomu mají videa stále větší dosah. Oproti snižujícímu se dosahu psaného textu. Že je nejvyužívanějším vyhledavačem na světě Google ví každý, ale že hned na druhém místě je Youtube, bude pro většinu nejspíš velkým překvapením. Stejné je to i na sociálních sítích. Youtube stojí na druhém místě za Facebookem.

Který web dostal z obsahového marketingu jedničku?

Chcete příklad skvěle pojatého obsahového marketingu? Podívejte se na web Mladý podnikatel. Tvůrce Jirka Rostecký dokázal během několika málo let vybudovat důvěryhodný a kvalitní informační kanál. Pokud jste ještě nenarazili na žádný z jeho podcastů, napravte to. Jsou to rozhovory se zajímavými a inspirujícími lidmi napříč obory. I ze světa on-line marketingu objevíte hodně zvučných jmen.

Po výčtu zdrojů z inbound marketingu vám příště ukážu kvalitní zdroje pro pochopení výkonnostního marketingu.

Tipy na odborníky, které se vyplatí v on-line marketingu sledovat  

UX design:       Jan Kvasnička, Ondřej Ilinčev

Copywriting:   Otto Bohuš, Míša Weikertová , Roman Věžník

SEO:                  Pavel Unger

Sociální sítě:  Michelle Losekoot & Eliška Vyhnánková

 Byl pro vás přehled užitečný? Lajk potěší, stejně jako sdílení.


Autor článku

Jarmila Zechová Syptáková Sendire.cz

Jarmila Zechová Syptáková

Můj život je takový, jaký jsem si vysnila. Obklopena velkou rodinou dělám to, co mě baví.  Založila jsem magazín pro ženy Sendire. Starám se o komunitu žen na volné noze.  Jako copywriterka využívám při psaní marketingových textů znalosti z on-line marketingu. Píšu příspěvky na blogy malých živnostníků i velkých firem, vytvářím PR zprávy, textuju weby. Mám za sebou 20 let v knihovně. V on-line světě i v knihovně se hodně pracuje s klíčovými slovy, která mají společný cíl. Dovést čtenáře k relevantním informacím.

Miluji společné chvíle s rodinou, cestování, lahodná sladká vína i objevování sebe sama.

Podobné články

Psychologie fontů jako magnet na ideální klienty
Jak vytvořit obsah, který budou lidé hltat? 100 otázek, které vám k tomu pomohou

Komentáře k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přihlášením k odběru souhlasíte se zpracováním osobních údajů.